torsdag den 5. juli 2012

At være turist....

i sin egen hjemby.

Denne uge har vi leget turister, på godt og ondt.

Vi har kørt i metro og klippet klippekort.
Vi har kørt med bus og sure medpassagerer.
Vi har besteget rundetårn og løbet ned. 
Vi har set gadegøgl på strøget og betalt penge i en hat.
Vi har vært i Tivoli og stået i kø.
Vi har spist candyfloss og vasket hænder.
Vi har været på kanalrundfart og knipset billeder.
Vi har spist frokost i Nyhavn.
Jeg har drukket hvidvin af plastglas ved ankeret.
Jeg har spist middag med veninder og fået afvist mit visakort. (Fordi Nordea hyggede sig!)
Vi har besøgt familie og mødt mange smil.

Vi har været heldige med det danske vejr.
Regnen stoppede da vi kom søndag, og når vi rejser i morgen lover de skybrud.

Fantastisk med ferie! -vi har nydt det, men det bliver nu dejligt at komme hjem til fjeldene.




2 kommentarer:

  1. Ai! Uden at komme fordi? Vi bor faktisk på Amager nu.
    Hhrmmppff!

    Lyder ellers som en lækker omgang turistferie :).
    <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ved I bor på Amager nu. -har tænkt på dig rigtig mange gange.

      Ugen har været booket helt op, og jeg har prioriteret at køre i mit tempo og ikke minutrace som jeg har gjort på andre besøg i DK.

      Men det har været dejligt at lege turist for en gang skyld og få lov til at nyde København, fremfor at inspiserer kaffekopper! ;o)

      Slet