søndag den 15. juli 2012

Kommunikation.

Hvad er kommunikation?
NuDansk ordbog: udveksling af oplysninger, fx gennem tale, skrift og billeder.
Dansk fremmed ordbog: overførsel, og udveksling af information; meddelelse, bekendtgørelse.

Hvem bestemmer hvor meget man skal kommunikerer?
Kommunikerer; Dansk fremmed ordbog; udveksle information.
Bestemme; NuDansk ordbog; fastsætte efter hvilke regler og principper noget skal gøres.

Når man bestemmer regler og principper for kommunikation, skal man så selv overholde dem?
Overholde; NuDansk ordbog; være tro mod el. adlyde noget = FØLGE, RETTE SIG EFTER. 

Hvor mange gange skal en besked kommunikeres, før den er færdig kommunikeret?
Færdig; NuDansk ordbog; som er fuldført og fremstår i form af et resultat = TILENDE, FULDFØRT

Er spørgsmål en kommunikationsform?
Spørgsmål; NuDansk ordbog; det man siger når man spørger om noget.
At spørge; NuDansk ordbog; bede om oplysning om noget el. tilladelse til noget. 

Skal alle spørgsmål besvares?
Besvares; NuDansk ordbog; give et svar på noget.
Svar; NuDansk ordbog; ytring der almindeligvis følger efter og knytter sig til et forudgående spørgsmål.
Ytring; Nudansk Ordbog; = UDTALELSE.

Skal man udtale sig om alt?
Udtale; NuDansk ordbog; sige noget offentligt.

Intet svar, er vel også en form for kommunikation?
Intet; NuDansk ordbog; noget som ikke eksisterer, ikke kendes eller ikke har noget indhold

Jeg bestemmer selv hvad og hvor meget jeg kommunikerer.
Hvis jeg sætter regler op for kommunkation, så overholder jeg dem selv.
Har jeg svaret på et spørgsmål én gang, så er det færdig kommunikeret.
Jeg udtaler mig ikke om alt offentligt, derfor må intet svar i flere henseende også være et svar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar